Během první světové války bylo těžké povzbudit morálku, ale jedna věc zaručeně splnila svůj účel: čokoláda . V Americe sahá tradice vojenské čokolády až do války za nezávislost, kdy milovník kakaa George Washington zařazoval tuto pochoutku do přídělů svých vojáků. Pro naše blízké nepřátele za oceánem dostal každý voják v roce 1915 plechovku čokolády King George; americké příděly z první světové války byly vyžádány od čokoládoven v blocích o hmotnosti 20 liber , poté krájeny a ručně baleny. Doughboys a Tommies (slang pro americké a britské vojáky z první světové války) si domů nosili svou chuť na sladké a cukráři jim rádi vyhověli. Tyčinky se staly v desetiletí po první světové válce nesmírně populárními – jen v USA se do konce 20. let 20. století vyrobilo více než 40 000 různých druhů. Tyto regionální speciality začaly vymírat po velké hospodářské krizi a vypuknutí druhé světové války, kdy společnost Hershey’s dostala za úkol vyrobit více než 3 miliardy tyčinek pro americkou armádu. Od té doby zůstala titánem v tomto odvětví a stále si s velkým náskokem udržuje nejvyšší podíl na trhu ze všech amerických cukrovinek.
Popularita čokoládových tyčinek prudce vzrostla po první světové válce
